byske

resan var till byske var riktigt rolig! Pappa åkte dit vid 2 tiden så vi var framme och köpte kort vid 3 halv 4. Sen hälsade vi på pappas kompis Rolf. Vi åkte med han och han visade runt massa olika fiske platser och pooler i älven. Sedan fiskade vi vid varje plats så fick jag en gädda hahha! Det var ju inte riktigt det jag var ute efter. Sen åkte vi och åt. Och for upp till en fiske plats som heter ängarna och då träffade jag Erik som var där och vi fiskade på i några timmar. Robin och en polare till han tog bussen upp och kom dit vid 8 tiden. Så vi fiskade med dom med. Vid 02 tiden tog vi en paus och frillade korv och snackade skit. Det bara öste ner regn och det var bara vi som var där och fiskade. Alla stannade kvar i den lilla stugan vi grillade i och sommnade. Men tjurig som man är så for jag ut i regnet och gick först en sväng utan nån utdelning. Så tänkte jag ja byter fluga ska ja visa när jag drar en :D Så gick jag ut. Jag hann bara lägga ut 3-4 kast så högg det och det skrek i rullen! Då högg en lax. Jag höll på med den i ca 10 minuter innan den blev trött och jag fick inte in den själv för att det var så branta kanter. SÅ jag fick trötta ut den ordentligt så hoppade jag ner i vattnet och tog den i famnen haha! Då fick ja upp den så sprang jag med den till stugan å skrek (YEEEEEEAH) och alla höll på dö av rädsla hahaha så sjukt roligt : D Jaja jag var den enda som drog upp en lax en fin 3.5 / 4 kg ! Så det var en lyckad fiskeresa. Ikväl är jag hos Issa och vi ska klippa hpn och bara mysa. Hade bra allesammans =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com